28 augusti 2007

Överdosera Annika Lantz?

Nu när precis alla i hela Sverige har tröttnat på Annika Lantz och hennes haschpsykoser ur flickrummet som gått i P1 hela våren ger oss SR mer, och det med besked. Lantz får nu nämligen också egen show i P4 enligt ett pressmeddelande från SR. Hon ska givetvis vara kvar i P1, det är ingen flytt alltså.
Hädanefter ska vi således tvignas stå ut med Annikas sinnessjuka pladdrande i ytterligare en kanal. Ska man tolka det här som någon sorts förtjänstmedalj som Annika får av radioledningen för att hon lyckats skrämma bort flest lyssnare på kortast tid eller? Jag tycker inte det är konstigt att Sveriges Radio slåss med svikande lyssnarsiffror när de beter sig så här. Jag fattar inte vad de är ute efter. Det verkar nästan som om radioledningen fått i uppgift av Gud att sprida Annika Lantz evangelium så mycket som möjligt innan världen går under. Hon blir ju bara värre och konstigare ju mer plats hon får. Jag kan ge mig fan på att SR kommer testa henne i alla kanaler och program innan de kommer på att hon inte är så rolig att lyssna på. Kan de inte låta Annika Lantz vara ifred? Vore radioledningen lite smarta borde de se till att sälja henne skitdyrt till någon av konkurrenterna. De har hajpat upp henne maximalt så billigt lär det ju inte bli. Sedan låter exempelvis Radio Rix Annika Lantz formligen skölja över hela reklamradiosverige som en tsunami. Och kvar står Sveriges Radio med nytvättad overall redo att plocka poäng.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man få nog av Lantz?

Så orginelll, så "busig", så politiskt korrekt.Jag känner erdan nu att hon kommer revelutionera både TV och radio och hur månag av henne sprogram vll man inte se om 50 eller ens ett år?

jag bjuder en välriktad kula på den komamnde auktionen


-PJOTR